زحمة حياة ولمسة اكتئاب م1
هنحرف وربنا لنحرف
أنا أتعس إنسانة بالوجود باااااااااااااااااااااااااااااااااااااالدنيا كلها اللي عندي دي مش أم والله مش أممممممممممم معندهاش ريحة إحساس بمعاناتي برغباتي في الحياة في أحلامي في طموحي في نفسي أعمل إيه يا ربي أروح لمين يا ربي خلاص بجد كفاية أنا من اللحظة دي أنا من غير اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااأم هاعتبر أمي ماتت ودي مش أمي دي القرين بتاعها صديقة أمي بنتتها سافرت لأمريكا فبقولها عادي تونة سافرت لأمريكا وبتكمل دراسة وحكت لي عن الحياة وعن الحاجات التي بتعملها وبيتهم أد إيه حلو وجميل وكبير ربنا يكرمها هي إنسانة طموحة ومجتهدة يا ربي أنا كمان عاوزة فبحكي للي تعتبر أمي قالت يوووه أنت لسه بتفكري بأمريكا وراحت دعت قدامي أني مسافرش دي أم دي ؟؟
أنا بكرهها وبكره غبائها ده أنا فعلا كنت خبيت عنها رغبتي بس غاظتني هفرقهههههههههع هاطق كله منها كله من دعائها ده بدل ما تدعي لي ربنا يوقفني الناس كلها بتتمنى تهاجر وتتطور هي لا لا أنا أكرهها يا ربي أروح لمين أكيد مش بيحصل توفيق ما دام بتدعي لي بعدم السفر بتقولي ناقصك إيه ما أنت اللي بتطلبي ببعته وبتاكلي أحسن أكل معرفش مين مفهمها أني بطة وبتزغطها أي البني آدم دي أنا دمي اتحرق والله أي دي طب على الأقل تقول كلام متدعيش بتدعي ليه لييييييييييييييييييييييييييييييييييه بتقولي همه ينفع يطلعوا برا بس أنت لا لأنك هتنحرفي وأحفادي يضيعوا طب هنحرف وربنا لنحرف وربنا لفضح العيلة أنا بكره كل الآباء اللي بالدنيا دي كان يوم مهبب مزفت مطين ما بيقت بنت العيلة دي عيلة زفت هباب بس ماشي من اللحظة دي مفيش شيء واضح بفكر فيه بس لازم أعمل لها شيء يخليها تعرف أني لو عاوزة أنحرف مفيش ولا قوة بالدنيااااااااااااااااااااا دي كلها تمنعني وحتى لو كنت في بلاد المتأسلمين بكرهها يا ربي بكرهها فين جدتي كانت سندي بالدنيا الهباب دي بتنسف أم الطاقة اللي بعملها
بكررررررررررررررررررررررررررررررررهههههههههههههههههههههههههههههها بكرههههههههههههههههههنها وهاسرهاسافر يعني هسافر هسافر
والله لو وصلت أبقى شاذة هسافر هسااااااااااااااااااااااااااافر
17/3/2020

رد المستشار
الابنة الفاضلة "ألم" أو "Pretty Little Angel" أو ....إلخ... أهلاً وسهلاً بك على مجانين وشكراً على ثقتك، ومتابعتك خدمة استشارات مجانين بالموقع.... مع رجاء اختيار اسم والثبات عليه وكفى لخبطة أنت "مفقوسة مفقوسة"!! بأسلوبك لا اسمك ولا بريدك الإليكتروني.
"ماما" لا تدعو لك إلا بالخير.... فإن كان الخير في السفر فدعوتها لن تصيبك وستسافرين وإن كان الخير في غيره فدعوتها تقيك ما لا تعلمين!!... أما كيف ذلك ؟ فالإجابة أنها "ماما" ولن أزيد وأنت تفهمين.... وطول عمرها لها تحكمات وآراء ومواقف لا تعجب جنابك لكن من النضج -وقد نضجت حسب الشرع والقانون- أن تتجنبي الصدام معها ما استطعت....
ثم تعالي هنا ما لي أراك بلا أي ضبط لشطحاتك الفكري؟؟؟ بدأنا بتغيير الدين!! ثم بالتهديد بالانحراف!! وأخيرا الشذوذ... وطبعا الشطحة الأولى والشطحة الأخيرة هما بمثابة زلاقتان سريعتان للهجرة واللجوء والحصول على جواز سفر محترم... بينما الانحراف متوفر في كل أنحاء الأرض... دائما عليك أن تفكري في الثمن الذي تدفعين مثلما تفكرين فيما تأخذين.... على رسلك يا ابنتي وتذكري الحكمة التي أهديتها لنا (قررت أن لا أفكر فلها مُدبر)... وتذكري المقولة الشهيرة : اطلبوا الحوائج بعزة الأنفس فإن الأمور تجري بمقادير !
تذكري الدور الذي ينتظر منك القيام به تجاه بيتك وزوجك وأولادك و"ماما"... وكلهم يحتاجونك كما تحتاجينهم لكن "ماما" ورغم كل شيء تحتاجك أكثر !... رحم الله جدتك وتذكري أنك كنت تختلفين معها كذلك... أليس كذلك؟
ومرة أخرى أهلاً وسهلاً بك دائما على موقع مجانين فتابعينا بالتطورات.